
Show packages, czyli nowy sezon tuż-tuż
Show packages, czyli nowy sezon tuż-tuż
Tygodnie poprzedzające każdy nowy sezon są stresujące dla wszystkich osób związanych ze światem mody. Chcąc dopiąć wszystko na ostatni guzik (co udaje się nielicznym), uzyskuje się w efekcie wielki bałagan, który kończy się dopiero z zejściem z wybiegu ostatniej modelki. Dlatego każdy stara się znaleźć sposób na zredukowanie przedpokazowego stresu do minimum. I tak agencje modelek tworzą show packages - kartonowe „wizytówki” wszystkich twarzy, które tym samym proponuje się do pokazów. To sposób na to, by casting director odpowiedzialny za dobór modelek do danego pokazu, jeszcze przed castingiem wiedział, czego się spodziewać.
Nie wszystkie modelki dostają show packages, ponieważ agencja bardzo starannie dokonuje tej selekcji - wybiegi zarezerwowane są dla agencyjnych „pewniaków”. Naturalne więc, że modelka bez dobrych wymiarów, odpowiedniego wzrostu (minimum 175 cm) i wolnego czasu (w mieście, w którym odbywają się pokazy, musi być wcześniej ze względu na liczne castingi) nie będzie mogła pracować przy tygodniach mody. Niektóre agencje tworzą swoje show packages na wiele tygodni przed pokazami, dlatego nigdy nie możemy być pewni, że modelka, która została w ten sposób wyróżniona, pojawi się na wybiegu. To, co widzimy, oglądając pokaz mody, to w rzeczywistości finał ciężkiej pracy wielu ludzi.
Moda na jak najciekawsze show packages pojawiła się stosunkowo niedawno, a prekursorem zaskakujących „kart” był właściciel nowojorskiej agencji Supreme, Paul Rowland. Dzięki miłości do fotografii organizuje co sezon sesje zdjęciowe z udziałem modelek zgłoszonych do pokazów - używając własnych zdjęć tworzy zupełnie nowy klimat (choć tym razem zdjęcia wykonała współpracująca z magazynem ‘Purple’ Hanna Liden). W tym sezonie zaskoczył nie tylko on - agencja 1 Models stworzyła show packages, wzorując się na zdjęciu Richarda Avedona z lat 60. Inne agencje zazwyczaj używają zdjęć z portfolio swoich modelek, często z najlepszych publikacji. Dlaczego? Tu chodzi nie tylko o promocję samej mo delki, ale także i agencji.
Poniżej znajdują się przykładowe show packages na sezon wiosna/lato 2010. Jeśli chcesz zobaczyć więcej, odwiedź stronę models.com.
autor : Magdalena Pałuba
