Rozmaitości
pioro

Rusz się. Biegaj !

Biegaj !Dlaczego warto biegać? Poniżej przedstawiamy 10 powodów dla których warto zacząć uprawiać ten sport!
1. Poprawia nastrój
Co sprawia, że biegacze po treningu są w stanie euforii? Wysiłek fizyczny, w szczególności bieganie powoduje wydzielanie się hormonów szczęścia.  Dlatego większość biegaczy po wysiłku fizycznym jest pełna energii życiowej. Cóż więc zrobić gdy dopada Cię jesienna depresja? Biegaj! :)
  
2. Przynosi wiele korzyści zdrowotnych
Bieganie nie tylko korzystnie wpływa na naszą odporność, ale także wzmacnia serce i układ oddechowy. Dzięki temu nie popadniesz tak łatwo w choroby gdy mróz do Nas zawita. 

3. Kształtuje sylwetkę
Biegając mogłoby się wydawać, że chudną tylko nogi, gdyż one najintensywniej pracują.. nic bardziej mylnego! Biegając wyszczuplasz całą sylwetkę. Kształtują się ramiona, ręce, brzuch, pośladki, uda i łydki. Regularne treningi sprawią, że Twoja figura nabierze wymarzonych kształtów!

4. Integruje
Nie musisz biegać  sam!  Wśród biegaczy panuje zwyczaj dołączania się do innych trenujących.  Widząc ćwiczących ludzi nie krępuj się do nich dołączyć!  Nie tylko wzmocni to Twoją motywację by biec równomiernym tempem i nie stopować, ale także masz szansę zawrzeć nowe znajomości. Jeśli wstydzisz się bezpośrednio do kogoś podejść, możesz zapisać się do grup, które regularnie umawiają się na bieganie. Każdy może się dołączyć! Przykładowe grupy możesz znaleźć na stronach: www.bieganie.pl lub www.womensrun.pl


5. Biegać można zawsze i  wszędzie
Do biegania potrzebny jest tylko odpowiedni strój, chęci i motywacja! Nie musisz specjalnie się umawiać.. biegaj kiedy masz tylko ochotę, znajdź odpowiedni teren i ruszaj!

6.  Odmładza wygląd
Naukowcy ze Stanford University School of Medicine udowodnili, że bieganie znacząco wstrzymuje proces starzenia się organizmu. Jeśli chcesz długo wyglądać młodo i nie wydawać majątku na kremy przeciwzmarszczkowe w późniejszym wieku, zacznij biegać!

7. Dotlenia mózg
Udowodniono, że wysiłek fizyczny poprawia pamięć, a dzięki ruchowi mózg zaczyna pracować na większych obrotach, co spowodowane jest lepszym dotlenieniem mózgu.

8. Niezwykle podnosi sprawność fizyczną i kondycję
Każdy wysiłek podnosi kondycję, a bieganie jest jednym z nich. Dzięki bieganiu wydolność organizmu znacznie wzrasta, przez co z czasem możesz przejść do intensywniejszych treningów.

9. Wycisza
Jeśli chcesz uciec od miejskiego hałasu czy ulicznego pędu, idź biegać! Załóż słuchawki na uszy, pójdź do parku, lasu czy na plażę i pobądź z własnymi myślami lub biegnij w rytm ulubionej muzyki.

10.  Uczy cierpliwości
Efekty treningów nie będą widoczne natychmiast. Aby osiągnąć zamierzony cel trzeba systematycznie biegać i nie zniechęcać się brakiem błyskawicznych wyników. Gwarantujemy jednak, że ta cierpliwość się opłaci!

Rady na początek:

1. Załóż wygodne buty.
Dopasowane obuwie to podstawa. Każdy biegacz wie, że bez odpowiednich butów udany trening jest wręcz niemożliwy. Właściwie dobrane obuwie pomoże także zapobiec  kontuzjom.

2. Nie biegaj po twardej powierzchni.
Jeśli mieszkasz nad morzem, idealnym miejscem do biegania będzie plaża. W innym wypadku wybierz ścieżki leśne, tartan bądź bieżnię. Bieganie po twardej nawierzchni niekorzystnie wpływa na stawy skokowe i kolanowe.

3. Pamiętaj o odpowiednim stopniowaniu długości treningów.
Zbyt intensywny trening na początku, może Cię zniechęcić do dalszych starań. Zacznij od 10-20 minutowego biegania, przeplatając go z marszobiegiem. Stopniowo zwiększaj czas treningu, ale pamiętaj by nie przesadzić. Jeśli biegasz bo Twoim celem jest schudnięcie, optymalnym  czasem ćwiczeń będzie 40-50 min. Dopiero po 30-40 minutach organizm zaczyna spalać tkankę tłuszczową, jednakże biegając dłużej niż 1,5 godziny rozbudujesz swoją tkankę mięśniową.

4. Zacznij od rozciągania.
Każdy trening poprzedzaj rozciąganiem. Brak stretchingu przed bieganiem może spowodować niepotrzebne skurcze łydek bądź naciągnięcie ścięgna Achillesa. Dobrze jest także zakończyć trening rozciąganiem, kiedy mięśnie są już rozgrzane.

5.  Nie zapominaj o systematyczności
Regularne treningi przyniosą Ci wiele więcej korzyści, ani jeżeli sporadyczne, aczkolwiek intensywne ćwiczenia. Chwilowe zrywy i zbyt ostre treningi nie są wcale zdrowe. Jeśli zaczniesz regularnie ćwiczyć, a długość i intensywność biegów stopniowo zwiększysz, przyniesie Ci to wiele pożytku zdrowotnego.

fot: fot: web4fashion.com

powrót powrót



 
Supermodel.pl - portal o modzie modelingu i modelkach. Najnowsze informacje ze świata mody, ciekawe artykuły. Moda w pigułce, porady modelingowe, moda, modeling, modelki, moda, modeling, modelki
Mapa strony  |   FAQ  |   Reklama  |   Polityka prywatności  |   Regulamin  |   Kontakt      
Copyrights © Supermodel.pl 2009